Мaйжe зaбутий сeрeдньoмoтoрний мoнстр Audi з дизeльним двигунoм. Aлe ми йoгo пам’ятаємо.
На сьогодні, після скандалу з дизельними двигунами, ідея випуску суперкара з дизельним двигуном V12 здається абсолютно божевільною. Але десять років тому речі виглядали геть інакше.
Тепер з AdBlue
Audi тріумфувала з дизельним болідом R10 в Ле-Мані, і з нагоди переможної ейфорії було вирішено адаптувати 5,5-літровий двигун V12 із 650 к. с. до рівня легального суперкара. Так народився концепт Audi R8 V12 TDI із 6,0-літровим турбодизельним двигуном V12 позаду.
Це був перший у світі суперкар, в якому на дизельному пальному можна було отримати 1000 Н⋅м крутного моменту. Потужність складала близько 500 к. с. З сьогоднішньої точки зору також майже по-блюзнірськи виглядає те, що на R8 V12 TDI були встановлені два фільтри та система AdBlue, аби виконувати стандарти Євро-6.
Дизель-монстр із ручною коробкою передач
Відповідно до традиційних тестів, найбільш прожерливий дизель V12 був здатний розганятися від до 100 км/год на кілька десятих швидше за 4,2-літрового V8: 4,2 секунди проти 4,6 секунди. При цьому максимальна швидкість була майже однаковою: на V8-R8 було заявлено 301 км/год, а на V12 — 300 км/год. А шестиступінчаста коробка передач дозволяла навіть на вузьких вулицях передавати високий крутний момент на всі чотири ведучі колеса R8.
Значно більш агресивний
Поряд із адаптацією потужного двигуна Audi зробила багато змін у зовнішньому вигляді спорткара. Це і скляний дах, і збільшення типових для R8 бічних лопатей та повітрозабірників у передній і задній частині, щоб надати концепції автомобіля більш агресивний вигляд. Інша модернізація привела до світлодіодних фар, які дебютували у виробництві R8 трохи пізніше.
Принаймні, двигун дозволив жити
Audi R8 V12 TDI був представлений на автосалоні в Детройті в січні 2008 року, майже рівно десять років тому. Через два місяці він отримав нову назву R8 TDI Le Mans та свій європейський дебют на Женевському автосалоні — 2008. Після близько року напружених внутрішніх дебатів Інгольштадт вирішив призупинити та завершити проект. Чому?
Для абсолютно нішевої моделі будівництво автомобіля було б занадто дорогим. Крім того, залишалися під сумнівом питання про те, як клієнти могли б відреагувати на суперкар, який ледь міг проїхати 4 500 кіл на трасі. Проте двигун, який, здавалося б, був безглуздий з точки зору сучасності, вижив і пішов у виробництво у вересні 2008 року з моделлю Audi Q7 V12 TDI. Цей 2,7-тонний позашляховик випускався до середини 2012 року, незважаючи на стандартне споживання у 11,3 літра на 100 км.