Пoпри тe, щo стaртaп Bodega, який зaймaється рoзвиткoм мeрeжі автоматизованих торгових кіосків майбутнього, називають одним з головних технологічних провалів 2017-го року, ідея не покидає американців.
Команда Robomart порахувала, що основним прорахунком Bodega стала стаціонарність кіосків і вирішила поєднати кілька трендових сьогодні технологій, розмістивши власні автоматизовані кіоски на безпілотних електричних мінівенах.
Творці Robomart з'ясували, що близько 60% продуктів, які продаються – це харчі, що швидко псуються. При цьому в онлайн-сегменті продається менше ніж 5% такої продукції. Річ у тім, що доставка таких продуктів обходиться досить дорого, а до того ж покупці не довіряють комусь незнайомому вибирати для себе такі продукти. Згідно з опитуванням компанії, понад 85% опитаних американок у віці 26-44 роки не купують фрукти та овочі з цих причин, але при цьому 65% з них заявили, що викликали б фургон Robomart частіше разу на тиждень.
Концепт Robomart вирішує цю проблему так – покупцеві потрібно натиснути на кнопку в мобільному додатку, щоб викликати найближчий фургончик до власного будинку. Після прибуття за вказаною адресою, клієнт відкриває дверцята магазину на колесах за допомогою того ж мобільного додатка, вибирає необхідні продукти та оповіщає систему про завершення шопінгу. Robomart самостійно відстежує, що саме та в якій кількості клієнт взяв з полиць за допомогою запатентованої технології "grab and go" (як у концептуальному магазині Amazon), після чого формує рахунок і відправляє його клієнту для онлайн-оплати.
Фургон Robomat є повністю автономним засобом пересування без водійського місця, що дозволяє повністю залучати весь внутрішній об'єм (охолоджуваний й ізольований від зовнішнього середовища) для продуктів. Зарядка здійснюється за допомогою бездротових зарядних станцій, які фургони знаходять самостійно – запас ходу від повного заряду становить 130 кілометрів, а максимальна швидкість руху – 40 кілометрів на годину. Розробники використовують апаратну платформу від NVIDIA, доповнивши її програмним забезпеченням власної розробки.
Зауважимо, що стартап уже зібрав перший прототип, який буде показаний під час CES 2018, а також подав заявку на дозвіл протестувати Robomart на дорогах загального користування в Каліфорнії. Незабаром очікується запуск пілотної програми тестування в Сан-Франциско, в якій візьме участь низка компаній з продажу харчів – вони отримають доступ до всієї аналітики та даних з продажів.