7 простих порад, як підготувати автомобіль до зими

Нe тaкa стрaшнa зимa для вoдіїв, як її мaлюють. Нaйгoлoвнішe – прaвильнo і вчaснo підгoтувaтися. Рoзпoвідaємo, нa щo пoтрібнo звeрнути увaгу в пeршу чeргу.

Тeмпeрaтурa пoвітря стрімко знижується і падає нижче нуля. День став коротше, а опади у вигляді снігу вже не дивують. Формально, в Україні ще осінь. Стало, пора підготувати автомобіль до холодів, якщо ви до сих пір цього не зробили.

 

Хороша новина: від вас не буде потрібно нічого надприродного. На відміну від наших дідусів, зараз підготувати машину до холодної пори року може будь-яка людина, навіть не володіюча спеціальними знаннями. Просто потрібно виконати наступні 7 пунктів.

Поміняти гуму

Найважливіший і очевидний момент – поміняти літні шини на зимові. Якщо вас ще мучають сумніви, чи дійсно потрібно це робити, повідомляємо: обов’язково! Літня гума при температурі нижче +7 градусів за Цельсієм стає жорсткою і не забезпечує належного зчеплення з дорогою, тому їздити на ній взимку небезпечно, яким би дорожнім асом ви себе не вважали. А ось далі перед автомобілістом зазвичай постає питання: яку саме зимову гуму вибрати? Оскільки цій темі присвячена не одна стаття, відповімо узагальнено – вибирайте хорошу!

Це означає, що зимові шини повинні відповідати рекомендаціям, запропонованим виробником, і добре виступати в тестах спеціалізованих видань. Шиповану чи ні? Якщо не збираєтеся їздити за кордон, краще – шиповану. І не треба боятися, що від їзди по сухому асфальті шипи обов’язково вилетять. Сучасні шини проектуються так, що шипи закріплені дуже міцно, а робоча частина шипа при їзді по твердим покриттям топиться. Результати шинних тестів останніх років показують, що гальмівний шлях у шипованих шин менше, ніж у нешипованних, навіть на мокрому асфальті. Втім, взяти “липучку” (як ще називають нешипованну зимову гуму) теж можна. Головне – щоб це була хороша модель відомого виробника, що зарекомендувала себе на тестах.

Перевірити акумулятор

У холодну пору року навантаження на автомобільний акумулятор набагато вище, ніж в тепле. Тому йому потрібно приділити пильну увагу. Якщо ви прийшли холодним ранком, а автомобіль не “горить бажанням” швидко і безпроблемно заводитися, саме час подумати про перевірку батареї або її заміні. Пам’ятайте, що середній термін служби акумулятора – шість років. Щоб батарея прослужила якомога довше, стежте за чистотою в районі клем, а також за рівнем електроліту.

Якщо насуваються суворі морози, а вам обов’язково потрібно їхати, може знадобитися віднести акумулятор додому і зарядити його за допомогою зарядного пристрою. Знаєте, як знімати акумулятор? Ні? Тоді запам’ятовуйте. Всі роботи виконуйте на автомобілі, що стоїть з вимкненим запалюванням. Відкриваєте капот, знімаєте захисну кришку на акумуляторі (якщо вона є) і потім спочатку від’єднуєте негативну клему (вона відзначена знаком “-“), і тільки потім – позитивну (зі знаком “+”). Так ви убезпечите себе і свою машину від неприємностей. Коли будете встановлювати заряджений акумулятор, діяти потрібно в зворотній послідовності – тобто спочатку ви під’єднуєте позитивну клему ( “плюс”), а потім – негативну ( “мінус”).

Залити незамерзайку

Цей пункт викликає найменше труднощів і його вміють виконувати всі водії. Як тільки температура опустилася нижче нуля – в бачок омивача необхідно долити рідину, що не. Без жартів: це – питання безпеки. Справа в тому, що річна “омивайка” або вода навіть при близьконульових температурах на склі перетворяться в тонку плівку з льоду, яка перекриє вам огляд. Тому вирушайте в магазин.

Яку брати? Знову-таки відповідь буде одна – “хорошу”. Економія 50-100 гривень принципової економії не дасть, зате отримати ту ж саму крижану плівку, але вже при стійкому “мінусі”, буде неприємно. Що ж стосується температури, на яку розрахована незамерзайка, то купуйте відразу ту рідину, що розрахована на серйозний мінус (наприклад, -25 С). Хто знає, як довго ви з нею проїздите, і які стоятимуть морози. Нещодавно залили в бачок річну рідину? Купуйте засіб-концетрат і додайте його прямо в бачок омивача. Загалом, обов’язково виконайте цю просту, але важливу процедуру.

Перевірити двірники і почистіть скла

У зимовий час на щітки склоочисників доводиться підвищене навантаження, особливо на наших дорогах. Тому ще до настання холодів перевірте ефективність двірників. Якщо навіть під час звичайного дощу щітки залишають розлучення, прийшов час їх поміняти. І не женіться за уявною економією і не думайте, що поміняєте пізніше. Якщо здається, що щітки труть вже “не так”, міняйте їх відразу ж.

Інший важливий аспект – запобігання запотівання скла в салоні. Про те, як боротися з запітнілими стеклами, ми вже розповідали. Найважливіше, що треба пам’ятати в цій ситуації, так це те, що брудні скла потіють швидше чистих, тому що крапельки води конденсуються на частинках пилу. Тому почистіть скла зсередини – і здивуєтеся, наскільки скло буде менше пітніти!

Змастіть ущільнювачі

Цей пункт багато водіїв ігнорують, і абсолютно марно. Взимку двері можуть з легкістю примерзнути так, що її буде важко відкрити. І якщо спробувати відкрити примерзлі двері силою, то ви швидше за все порвете дверний ущільнювач. Але цього можна уникнути – просто змастіть дверні ущільнювачі силіконовою змазкою ще до настання холодів. Те ж саме стосується і замків – заздалегідь купіть розморожувачь і залийте його в замкову щілину. І, про всяк випадок, покладіть ще один флакончик у будинку – в найлютіші морози воно вам напевно стане в нагоді.

Поміняйте масло (при необхідності)

Раніше у водіїв було чітке правило: для літа використовується одне масло, для зими – інше. Однак в двигуни більшості сучасних автомобілів заливаються сучасні всесезонні масла, які здатні працювати як при негативних, так при позитивних температурах.

Це рішення – універсальне. І в цьому полягає як його плюс, так і його мінус. Одна з ключових характеристик масла – це його в’язкість. Наприклад, масло з індексом SAE 10W-40 здатне зберігати свої властивості при температурах від -25 до +40. А що, якщо ви живете в більш холодному кліматі, де -25 – це не низька, а зовсім звичайна зимова температура? Тоді вам потрібно зимове масло з іншими характеристиками (наприклад, з індексом 0W або 5W). Якщо ви в цьому нічого не розумієте, то читайте, – Яке масло краще залити на зиму в двигун ?

Перевірте світлотехніку

Взимку світловий день стає дуже коротким, тому обов’язково перевірте роботу всіх світлових приладів – фар, “противотуманок”, стоп-сигналів, поворотників і т.д. При необхідності – замініть лампочки або запобіжники.

Ця операція займає лічені хвилини, зате ви не залишитеся “сліпим” на темній дорозі. З оптикою все в порядку? Не забувайте регулярно очищати її від бруду, льоду і снігу. Пам’ятайте – фари, покриті навіть тонким шаром пилу, світять помітно гірше чистих. Що вже говорити про оптику з шаром плівки, що виникла через реагенти.

 

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.